Banoffee Taart Bastogne

Banoffee Taart Bastogne

Banoffee pie met bastogne bodem en OreošŸ˜ hoeft niet de oven in, scheelt
Banoffee pie met bastogne bodem en OreošŸ˜ hoeft niet de oven in, scheelt from www.pinterest.com
www.pinterest.com

Ingrediƫnten:

– 200 gram bastognekoeken

– 100 gram boter, gesmolten

– 3 bananen

– 200 ml slagroom

– 1 blikje gecondenseerde melk

– 2 eetlepels suiker

– Cacaopoeder, ter decoratie

Bereidingswijze:

Bodem:

1. Verkruimel de bastognekoeken in een keukenmachine of doe ze in een plastic zakje en sla er met een deegroller op om ze fijn te maken.

2. Smelt de boter in een pannetje en voeg de koekkruimels toe. Meng goed door elkaar.

3. Verdeel het koekmengsel over de bodem van een ingevette taartvorm en druk goed aan met de achterkant van een lepel.

4. Zet de taartvorm in de koelkast en laat de bodem minimaal 30 minuten opstijven.

Karamel:

1. Doe het blikje gecondenseerde melk in een pan met water en breng aan de kook. Zorg ervoor dat het blikje volledig onder water staat.

2. Laat het blikje gecondenseerde melk 2 uur zachtjes koken. Zorg ervoor dat het blikje altijd onder water blijft staan, anders kan het ontploffen.

3. Haal het blikje voorzichtig uit het water en laat het volledig afkoelen voordat je het opent.

4. Als het blikje is afgekoeld, open je het en giet je de karamel over de taartbodem.

Vulling:

1. Snijd de bananen in plakjes en verdeel ze over de karamel.

2. Klop de slagroom met de suiker stijf en verdeel dit over de bananen.

Decoratie:

1. Bestrooi de taart met cacaopoeder voor een mooie afwerking.

2. Zet de taart minimaal 2 uur in de koelkast om op te stijven.

Voedingswaarde:

De banoffee taart bastogne bevat per portie (1/8 van de taart) ongeveer:

– CalorieĆ«n: 400

– Vet: 25 gram

– Koolhydraten: 40 gram

– Eiwitten: 5 gram

– Vezels: 2 gram

Gezondheidsvoordelen:

Hoewel de banoffee taart bastogne geen gezonde keuze is vanwege het hoge gehalte aan vet en suiker, kan het af en toe genieten van een stukje taart geen kwaad. Bananen bevatten bijvoorbeeld vitamine C, kalium en voedingsvezels, die goed zijn voor de gezondheid van het hart en de spijsvertering. Slagroom en boter bevatten wel veel verzadigde vetten, dus het is belangrijk om hier niet te veel van te eten.

Bereidingstijd:

– Voorbereiding: 30 minuten

– Kooktijd: 2 uur

– Totale tijd: 2 uur en 30 minuten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *